ВИХОВНА РОБОТА В ШКОЛІ ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ ЗА НАПРЯМАМИ:

 

Патріотичне виховання:

 — виховання любові до рідної землі, родини, свого народу, Батьківщини;

 — формування національної свідомості;

 — культивування кращих рис української ментальності: працелюбності, індивідуальної свободи, 

глибокого зв'язку з природою та ін.;

 — виховання бережливого ставлення до національного багатства країни: мови, культури, традицій;

 — формування готовності до творчої праці на благо людей, подвигу в ім'я процвітання держави;

 — формування відповідальності за долю Батьківщини;

 — виховання громадянського обов'язку перед країною, суспільством;

 — формування політичної культури;

 — вироблення етики міжнаціональних стосунків.

            

Інтелектуальне (розумове) виховання передбачає:

 — засвоєння системи знань, яка спроектована з відповідних навчальних предметів і містить перелік смислових елементів суспільного досвіду (фактів, понять, означень, теорем, законів, положень, правил, алгоритмів діяльності тощо);

 — розвиток пізнавального інтересу, творчої активності, мислення, раціональної організації навчальної праці;

 — розвиток критичного мислення, здатності усвідомлювати та відстоювати особисту позицію;

 — вироблення вміння самостійно здобувати знання;

 — готовність до застосування знань, умінь в практичній діяльності;

 — формування особистісного світогляду — узагальненого розуміння всього світу в цілому на ґрунті великої кількості впорядкованих поглядів, переконань, ідеалів.

  

Правове виховання:

 — прищеплення поваги до прав та свобод людини і громадянина;

 — виховання поваги до Конституції, законів України, державних символів (Герба, Прапора, Гімну);

 — засвоєння основ державного, трудового, цивільного, сімейного і кримінального права;

 — формування глибокого усвідомлення взаємозв'язку між ідеями свободи, правами людини та її громадянською відповідальністю;

 — виховання поваги до прав і свобод інших людей;

 — формування активної протидії випадкам порушення законів.

Моральне виховання:

 — формування в учнів основ загальнолюдської і народної моралі: совісності, порядності, тактовності, співчуття, милосердя, доброти, чесності, гуманності, толерантності та інших доброчинностей;

 — виховання поваги до батьків, духовної єдності поколінь;

 — виховання почуття власної гідності: честі, свободи,

 рівності, працелюбності, самодисципліни;

 — готовність будувати своє життя за принципами гуманізму;

 — подвижництво у подоланні страху, насильства, жорстокості, помсти;

 — виховання культури поведінки.

Художньо-естетичне виховання:

 — оволодіння основами народного мистецтва, музики, архітектури, усної народної творчості, національної пісенної і танцювальної культури, побуту, ремесел, гри;

 — формування системи знань про світову культуру і мистецтво;

 — розвиток естетичних потреб і почуттів;

 — розвиток художніх здібностей і творчої діяльності;

 — готовність будувати власне життя за законами краси.

Трудове виховання:

 — вироблення свідомого ставлення до праці як вищої цінності людини і суспільства;

 — формування трудових навичок та умінь;

 — формування уміння самостійно й ефективно працювати;

 — розвиток потреби в творчій праці;

 — виховання діловитості, підприємливості;

 — виховання почуття господаря й господарської відповідальності;

 — формування готовності до праці в умовах ринкової економіки.

  

Екологічне виховання:

 — формування розуміння необхідної гармонії людини з природою;

 — оволодіння знаннями про природу свого краю;

 — виховання почуття відповідальності за природу як національне багатство, основу життя на землі;

 — формування готовності до активної екологічної діяльності;

 — формування основ глобального екологічного мислення.

 

Фізичне виховання:

 — озброєння школярів знаннями про роль фізичної культури в житті людини;

 — забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей і молоді;

 — фізичне, духовне і психічне загартування;

 — виховання відповідального ставлення до зміцнення власного здоров'я;

 — формування навичок дотримування санітарно-гігієнічних норм, режиму дня та харчування;

 — розвиток потреби у здоровому способі життя.

Статеве виховання:

 — психосексуальна підготовка;

 — формування готовності вкласти шлюб і виконувати сімейні обов'язки;

 — формування культури сімейних і статевих відносин.